tag:blogger.com,1999:blog-5919682804927773599.post2558214802586371923..comments2024-02-11T22:57:42.696+03:00Comments on ΤΙ ΧΑΜΠΕΡΙΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΟΛΗ;: Το ανιστόρητο μουσείοΤΙ ΧΑΜΠΕΡΙΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΟΛΗ;http://www.blogger.com/profile/06699887715367242268noreply@blogger.comBlogger18125tag:blogger.com,1999:blog-5919682804927773599.post-45546219859194927502014-02-07T00:19:18.913+02:002014-02-07T00:19:18.913+02:00Θεόδωρε είμαι θεολόγος με ειδικότητα την Βυζαντινή...Θεόδωρε είμαι θεολόγος με ειδικότητα την Βυζαντινή Τέχνη και γενικά με ενασχόληση επαγγελματική τον Πολιτισμό και θα επιθυμούσα επικοινωνία μαζί σου. Είμαι πολλές ώρες διαβάζοντας και περιδιαβαίνοντας τα ατελείωτα καλντερίμια σου. Το mail μου είναι konstantinosoa@yahoo.gr με χαρά θα λάμβανα ένα μήνυμά σου στο mail μου. Με εκτίμηση για να μην πω θαυμασμό. Να είσαι καλά ! ΚωνσταντίνοςΚωνσταντίνος Κόττηςnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5919682804927773599.post-22928315838612351722013-07-15T10:51:46.219+03:002013-07-15T10:51:46.219+03:00Γειά σου Γιώργο μου και σ'ευχαριστώ τόσο για τ...Γειά σου Γιώργο μου και σ'ευχαριστώ τόσο για τα καλά λόγια, όσο και για την συμμετοχή και τα σχόλια.<br />Χαίρομαι που είσαι εδώ μαζί μας.<br />Τα λέμε σύντομα και πάλι.<br />Πολλούς χαιρετισμούς στην θεσσαλονίκη.<br />ΘοδωρήςΤΙ ΧΑΜΠΕΡΙΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΟΛΗ;https://www.blogger.com/profile/06699887715367242268noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5919682804927773599.post-26520926565253034592013-07-14T00:31:52.715+03:002013-07-14T00:31:52.715+03:00Θοδωρή
Η ανάρτηση σου είναι πολύ απολαυστική. Οι ...Θοδωρή<br /><br />Η ανάρτηση σου είναι πολύ απολαυστική. Οι τρεις τελευταίες παράγραφοι είναι το κερασάκι στην τούρτα<br /><br />Σε χαιρετώ, να προσέχεις και συνέχισε!Γιώργος Τhttp://orthodoxia-pontos.blogspot.gr/?m=1noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5919682804927773599.post-20416239411877504742013-07-07T00:07:47.759+03:002013-07-07T00:07:47.759+03:00Σε ευχαριστώ καλή μου για το σχόλιο σου.
Σε τούτη ...Σε ευχαριστώ καλή μου για το σχόλιο σου.<br />Σε τούτη την ανάρτηση, δούλεψα αρκετές μέρες το κείμενο για να είναι όσο πιο προσεγμένο και σαφές γίνεται, δίχως η αγανάκτισή μου να μετατρέπεται σε κατηγορία για τους Τούρκους.<br />Συμφωνούμε και πάλι, ότι δεν είναι δουλειά και υπόθεση του κάθε κράτους να υπενθυμίζει τον ελληνικό χαρακτήρα και στοιχεία που κατέχει. Άλλων είναι αυτή η υποχρέωση αλλά...άσε καλύτερα να μην αρχίσω αυτήν την κουβέντα πάλι.<br />Σε ευχαριστώ και πάλι που είσαι εδώ μαζί μας και για τούτο το υπέροχο και γεμάτο σημασία σχολιό σου.<br />Καλό βράδυ, ΘοδωρήςΤΙ ΧΑΜΠΕΡΙΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΟΛΗ;https://www.blogger.com/profile/06699887715367242268noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5919682804927773599.post-53939610445795875392013-07-06T21:32:50.170+03:002013-07-06T21:32:50.170+03:00Καλησπέρα σου Θοδωρή
Να σε αποκαλέσω κι εγώ Θοδωρή...Καλησπέρα σου Θοδωρή<br />Να σε αποκαλέσω κι εγώ Θοδωρή όπως κι όλοι οι άλλοι όσο κι αν δεν σε ξέρω κι όσο κι αν δεν το συνηθίζω; <br /><br />Επίτρεψέ μου λοιπόν Θοδωρή, πρώτον να σε συγχαρώ για την προσεγμένη και προσεκτική παρουσία σου και παρουσίαση των θεμάτων σου και δεύτερον να σε σ΄ευχαριστήσω για τα τόσα όμορφα που μοιράζεσαι μαζί μας.<br />Εγώ, ίσως σε αντίθεση με τους προηγούμενους φίλους της σελίδας σου, θα μοιραστώ την αγανάκτησή σου γιατί κι εγώ, άλλοτε ηθελημένα κι άλλοτε άθελα, αγανάκτησα ή αγανακτώ κάθε φορά που λείπει η Ελληνική αναφορά σ΄όλα τα φανερά κι αφανέρωτα ελληνικά κάθε είδους. <br />΄Εχω επισκεφθεί κι εγώ όχι μόνο το Μουσείο της Πόλης μα και πολλά άλλα μουσεία στον τουρκικό χώρο. Κι αυτό που διαπίστωσα είναι ότι παντού το "ελληνικό"... λείπει. Το καταλαβαίνω και δεν το κρίνω... αλλά το κατακρίνω! Κι αυτό γιατί ο "τουρίστας" δεν ξέρει. Το έχω δει το έργο να επαναλαμβάνεται σε άπειρα μουσεία όπου κι αν αυτά βρίσκονται. <br /><br />Δεν θα συνεχίσω την παρέμβαση γιατί σκοπός μου δεν είναι να καταλήξω σε σχόλια, για κάποιους, εμπαθή και γι΄ άλλους ετεροχρονισμένα και θα κλείσω το σχόλιο λέγοντάς σου ότι συμφωνώ απόλυτα μαζί σου... προκειμένου ο αδηφάγος χρόνος να τα εξαφανίσει, καλύτερα ας τα τουριστικοποιήσει. Ευτυχώς, γνώστες θα υπάρχουν πάντα. Αλίμονο απ΄τους εξπέρ κι ειδήμονες!<br /><br />Εύγε σου! Συνέχισε έτσι<br /><br />Καλά σου βράδια<br />Ε.- E.-https://www.blogger.com/profile/17906321888961249413noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5919682804927773599.post-11769734506499010962013-07-06T17:21:31.986+03:002013-07-06T17:21:31.986+03:00Αὐπνίες, Θοδωρή! Αὐπνίες!
Κι ἐμεῖς χαιρόμαστε ποὺ ...Αὐπνίες, Θοδωρή! Αὐπνίες!<br />Κι ἐμεῖς χαιρόμαστε ποὺ ὑπάρχει τὸ ἱστολόγιό σου κι ἔχουμε τὴν δυνατότητα νὰ σχολιάζουμε κάτω ἀπὸ καταπληκτικὲς ἀναρτήσεις.nikgrehttps://www.blogger.com/profile/10355973369417332077noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5919682804927773599.post-15554292512134204242013-07-06T16:25:35.631+03:002013-07-06T16:25:35.631+03:00Γειά σου Νίκο...Τι πρωινό σχόλιο ήταν αυτό φίλε μο...Γειά σου Νίκο...Τι πρωινό σχόλιο ήταν αυτό φίλε μου; 05:16! Στον ύπνο σου έβλεπες ΧΑΜΠΕΡΙΑ; Χεχε.<br />Και εγώ αυτό έχω να παρατηρήσω. Τις περισσότερες φορές εξετάζουμε τα πράγματα και προσπαθούμε να τα εξηγήσουμε σαν να συνέβαιναν στις μέρες μας. Εδώ καλά-καλά καταστάσεις που πριν 60-70 χρόνια ήταν φυσιολογικά, φαντάζουν αδιανότητα στον καιρό μας...Πόσο μάλλον όταν προσπαθούμε να το κάνουμε για μια περίοδο πολλών εκατοντάδω ετών πίσω.<br />Χαίρομαι που ύπάρχουν άνθρωποι με μόρφωση και καλλιέργια εδω και λατρεύω να σας διαβάζω όλους σας. <br />Να ξέρετε ότι οι αναγνώστες και οι σχολιαστές είναι η "ψυχή" του κάθε ιστολογίου. Καλή σας συνέχεια λοιπόν.<br />Μέχρις τότε...πολλούς χαιρετισμούς από'μένα.<br />ΘοδωρήςΤΙ ΧΑΜΠΕΡΙΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΟΛΗ;https://www.blogger.com/profile/06699887715367242268noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5919682804927773599.post-14425670103950987132013-07-06T16:17:37.862+03:002013-07-06T16:17:37.862+03:00Ευχαριστώ καλέ μου Γιώργο για τα λόγια σου, που πά...Ευχαριστώ καλέ μου Γιώργο για τα λόγια σου, που πάντα έχουν κάτι να μας παρουσιάσουν και να μας διδάξουν. Εύχομαι όλα να αλλάξουν προς το καλύτερο για την Ελλάδα μας. Ξέρεις οτι είμαι πάντα θετικός και ποτε δεν πάυω να ελπίζω. Εξάλλου η καταστροφή κρύβει πάντα μέσα της την χαρά της δημιουργίας.<br />Να είσαι καλά και θα μιλήσουμε σύντομα και πάλι.<br />ΘοδωρήςΤΙ ΧΑΜΠΕΡΙΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΟΛΗ;https://www.blogger.com/profile/06699887715367242268noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5919682804927773599.post-35482441540438305832013-07-06T05:16:50.986+03:002013-07-06T05:16:50.986+03:00Θοδωρή,
Με τὴν παρούσα ἀνάρτηση θίγεις ἕνα μεῖζον...Θοδωρή,<br /><br />Με τὴν παρούσα ἀνάρτηση θίγεις ἕνα μεῖζον ζήτημα. Τὴν καθυπόταξη τῶν ἐπιστημῶν τῆς Ἱστορίας κι Ἀρχαιολογίας στὸν..."ἐθνικὸ σκοπό". Τί θέλω νὰ πῶ μὲ αὐτό. Ὅλα τὰ ἔθνη στὴ χρονοβόρα καὶ ἐπίπονη διαδικασία τῆς ἀφύπνισής τους καὶ τῆς οἰκοδόμησής τῶν ἐθνικῶν κρατῶν ὑπερτόνισαν/ἀποσιώπησαν ἱστορικὰ γεγονότα ἤ ἔπλασαν μύθους ποὺ προήγαγαν τὸ ἔνδοξο παρελθὸν τους, τὴν "αἰώνια" ἐνότητα καὶ συνέχεια κ.ἄ. Αὐτὸ φαίνεται μὲ ἐνάργεια στὸ ἐν λόγω μουσεῖο ἤ στὸ ψευδεπίγραφο κρατίδιο τῆς..."Μακεδονίας". Ἄς μὴν ξεχνᾶμε καὶ τὸ ἀμίμητο ποὺ ἰσχυρίζονταν κάποιοι Τοῦρκοι "ἱστορικοί", ὅτι ὁ Ὅμηρος ἦταν Τοῦρκος ἐκ τοῦ Ὀμὲρ (κλαυσίγελος!). Παρόμοια περιστατικὰ μποροῦμε, βέβαια, νὰ ἐντοπίσουμε καὶ στὴν Ἑλλάδα. Ὁ χῶρος ὅμως δὲν εἶναι ὁ κατάλληλος γιὰ νὰ ἐπεκταθῶ.<br />Ἐπίσης θέλω ἀπὸ τὴν μεριά μου νὰ κάνω μία παρατήρηση γιὰ τὸ θέμα "Ἕλληνας" στὸ Βυζάντιο. Ὁ Ἕλληνας τυτίστηκε μὲ τὸν εἰδωλολάτρη, ὅπως πολὺ εὔστοχα σχολιάζει ὁ κος Χρῆστος Δρούγκας. ΑΛΛΑ! Ἀπὸ τότε μέχρι καὶ τὸν 18ο αἰώνα περίπου ἡ λέξη "Ἕλλην" δὲν χρησιμοποιήθηκε ποτὲ ὡς ἐθνικὸς προσδιορισμός. Ποτὲ δὲν αὐτοπροσδιορίστηκε ὁ ἑλληνόφωνος χριστιανὸς ὀρθόδοξος τῆς καθ' ἡμᾶς Ἀνατολῆς (κι ὄχι μόνο) ἔτσι. Ἦταν Ρωμαῖος, Ρωμηός, Χριστιανός. Μοναδικὴ ἐξαίρεση ἀποτελεῖ ὁ Γεώργιος Γεμιστὸς - Πλήθων. Ὁ ἴδιος ὁ Γεννάδιος ὁ Σχολάριος, ὁ πρῶτος Οἰκουμενικὸς Πατριάρχης μετὰ τὴν Ἄλωση, ἔλεγε ὅτι μπορεῖ νὰ μιλῶ τὴν ἑλληνικὴ ἀλλὰ στὸ ΓΕΝΟΣ Χριστιανὸς εἶμαι. Ὅλα αὐτὰ, βέβαια, συναρτῶνται μὲ τὴν δημιουργία καὶ τὴν ἀνάπτυξη τῶν διάφορων ἰδεολογικῶν ρευμάτων στοὺς κόλπους τοῦ ὑπόδουλου Ἐλληνισμοῦ (θρησκευτικὸς ὑπερεθνισμός, κοσμικὸς ὑπερεθνισμός κ.ἄ.). Σιγὰ ἀλλὰ σταθερὰ, μὲ τὸν Νεοελληνικὸ Διαφωτισμό, ὁ ἑλληνόφωνος χριστιανὸς τῆς Ὀθωμανικῆς Αὐτοκρατορίας ἀρχίζει νὰ νοιώθει Ἕλληνας καὶ νὰ θεωρεῖ τὸν ἐαυτό του ἀπόγονο τῶν Ἀρχαίων. Ἕνα ἀπὸ τὰ κυριότερα δείγματα αὐτῆς τῆς μεταστροφῆς εἶναι ἡ νέα τάση τῶν ἑλληνοφώνων νὰ βαφτίζουν τὰ παιδιά τους μὲ ἀρχαιοελληνικὰ ὀνόματα, τὴν ὁποία καὶ "κυνήγησε" τὸ Πατριαρχεῖο μὲ πανταχούσα τοῦ Πατριάρχη. Ἐπομένως, ὅταν θὰ μιλᾶμε γιὰ Ἕλληνες τὴν ἐποχὴ ἐκείνη, θὰ πρέπει νὰ ἀφαιροῦμε τὰ σύγχρονα "γυαλιά", νὰ προσπαθοῦμε νἂ μποῦμε στὰ παπούτσια τῆς ἐποχῆς ποὺ ἐξετάζουμε καὶ νὰ ἀφήνουμε κατὰ μέρος ἰδεοληψίες (δεξιὲς κι ἀριστερές). Θὰ πρέπει νὰ μελετοῦμε τὴν Ἱστορία, ὄχι ὑπὸ τὸ πρίσμα τοῦ "ἐθνικοῦ συμφέροντος", ἀλλὰ τοῦ "ἐθνικὰ ὠφέλιμου" ποὺ συμπίπτει μὲ τὴν σολωμικὴ ρήση ὅτι: "Τὸ Ἔθνος πρέπει νὰ μάθει νὰ θεωρεῖ ἐθνικὸ ὅ,τι εἶναι ἀληθινό." <br /><br />Νῖκος<br /><br />nikgrehttps://www.blogger.com/profile/10355973369417332077noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5919682804927773599.post-83824848015908665112013-07-05T09:49:27.635+03:002013-07-05T09:49:27.635+03:00Μία πολύ καλή ξενάγηση σε ένα από τα σπουδαιότερα ...Μία πολύ καλή ξενάγηση σε ένα από τα σπουδαιότερα αρχαιολογικά μουσεία του κόσμου, που ο τίτλος σου-ανιστόριτο μουσείο- πιστεύω ότι το αδικεί, αν και καταλαβαίνω απόλυτα τα αισθήματα που σε προκάλεσε η προκλητικότητα των αρμοδίων ,όπως κάνουν παρόμοια και οι ξεναγοί στην Τουρκία. Πιστεύω ότι αυτό άρχισε να εξαφανίζεται τα τελευταία χρόνια κυρίως μεταξύ των διανοούμενων και των τάχιστα αυξανόμενων μορφωμένων πολιτών των εδαφών που φιλοξένησαν τον ήλιο που φώτησε τους πολιτισμούς της υφηλίου. Τώρα που οι γείτονες παρουσιάζουν βελτίωση σε πάμπολλους τομείς, εμείς;;;; Σερνόμαστε στα γόνατα από τους δανειστές μας αφού έχουμε χάσει κάθε ίχνος αξιοπρέπεις. Συνφωνώ μαζύ σου για τα σχόλεια που συνοδεύουν την ξενάγηση σου σχετικά με τις δύο γείτονες χώρες και δεν θέλω να σκεφτώ ότι μπορεί να προδόσουν οι πολίτες της χώρας μας την τεράστια ιστορία και την προσφορά της Ελλάδας σε όλο τον κόσμο και να μην ξυπνήσουν απο το λήθαργο.<br />Φίλε μου καλέ είμαι περήφανος για εσένα, γιατί σε κάθε νέα ανάρτηση σου είσαι κατά παρασάγγας καλύτερος από την προηγούμενη η οποία διανθίζεται με τις σταράτες απόψης σου, τις συσχετήσεις των δύο χωρών σε διάφορους τομείς και κυρίως με τα συναισθήματά σου.<br />Φιλικώτατα<br /> Γιώργοςpanishttps://www.blogger.com/profile/05938634160400064112noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5919682804927773599.post-73658468439828871002013-07-04T20:22:48.972+03:002013-07-04T20:22:48.972+03:00Συμφωνώ με τα όσα λέτε μέχρις ενός σημείου. Πήγα τ...Συμφωνώ με τα όσα λέτε μέχρις ενός σημείου. Πήγα τελευταία φορά στο μουσείο της Πόλης το καλοκαίρι του 2011. Η εντύπωσή μου είναι πως αν κανείς δει υπομονητικά τις επιγραφές των εκθεμάτων μπορεί να βρει πολλές αναφορές στην Ελλάδα και στους Έλληνες κι αυτό ήταν που μου είχε κάνει αίσθηση τότε. Αυτό ισχύει για τις πτέρυγες όπου έχει γίνει ανακαίνιση κι οπωσδήποτε υπάρχει ένα καινούργιο πνεύμα σ'αυτόυς που έγραψαν τις νέες επεξηγηματικές επιγραφές. Σε πολλές αίθουσες βέβαια υπάρχουν επιγραφές οι οποίες είναι εμφανώς παλιές όπου οι αναφορές στους Έλληνες αποφεύγονται σε βαθμό γελοίο. Αντί για την λέξη Έλληνες βρίσκουμε Ίωνες, Αχαιοί, Μακεδόνες, Ρωμαίοι κτλ. Κάποιες φορές συναντάει κανείς εντελώς φαιδρά πράγματα. Δεν θυμάμαι σε ποια αίθουσα είχε ένα ανάγλυφο με παράσταση Αμαζονομαχίας, όπου οι Αμαζόνες μάχονταν τους Έλληνες. Η επεξηγηματική επιγραφή είχε την εξής φαιδρή ερμηνεία των μυθικών γεγονότων: οι Αμαζόνες ήταν ένας γυναικείος ιθαγενής λαός της Ανατολίας και οι Έλληνες μάχονταν εναντίον τους, άρα αυτό σημαίνει πως οι Έλληνες ήταν οι εισβολείς και δεν είχαν σχέση με την Ανατολία!!! Αν θες κάνε καμμιά βόλτα ξανά στο μουσείο και ψάξ'το, βγάζει αρκετό γέλιο!Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5919682804927773599.post-39894399877182116682013-07-04T20:12:25.343+03:002013-07-04T20:12:25.343+03:00ααAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5919682804927773599.post-50069940452003924642013-07-04T16:31:52.336+03:002013-07-04T16:31:52.336+03:00Θοδωρή μου, κάτι κατάλαβα ότι κάποια σημεία είχαν... Θοδωρή μου, κάτι κατάλαβα ότι κάποια σημεία είχαν άρωμα ειρωνείας.<br />Είναι αμυδρές και, πράγματι, παραπλανούν. Πάντως το Βυζάντιο έπεσε από<br />μία δέσμη αιτιών και πρό πάντων από τό "γονάτισμα" που επέφεραν σ' αυτό<br />οι Σταυροφορίες και μάλιστα η Δ'[1204]. 'Ομως πρέπει νά θαυμάσουμε το <br />γεγονός ότι έχει ένα παγκόσμιο ρεκόρ. Επέζησε, ως Αυτοκρατορία, πλέον<br />των 1.100 χρόνων μέ άριστη νομοθεσία, στρατό, εμπόριο, ναυτικό, γράμματα, τέχνες, περικαλλείς ναούς και κτίρια κλπ κλπ. Ποιό άλλο κράτος έχει να<br />επιδείξει κάτι τέτοιο ; Ήλθε ή κόπωση, κτυπήθηκε καί λύγισε......<br /> Αυτά τά λίγα, γιά να μη λησμονούμε.<br /> Ευχαριστώ για την ευκαιρία να τα λέμε με την συνοδεία αυτής της<br />γλυκύτατης μελωδίας από τό κανονάκι.Άλλη οικειοποίηση των γειτόνων μας,<br />που πήρανε το βυζαντινό όργανο Κανών ή Κανόνιον και- στην κυριολεξία -<br />το κάνανε δικό τους, λόγω απαξίωσης από μέρους τών δικών μας. Για του<br />λόγου το αληθές : έφθασε έλληνας παίκτης του νά το παρουσιάζει σε συναυλία<br />στήν Αθήνα ως τούρκικο όργανο. Διαμαρτυρήθηκα στό τέλος, αλλά τι να το<br />κάνεις ; την ζημιά την είχε κάνει ο τουρκολιγούρης.Αχ, αυτή η αδιαφορία μας.<br />Τα ίδια μέ αυτά που σχολιάζεις για τήν περί το μουσείο ελληνική αδιαφορία ]<br /> Χ ρ ή σ τ ο ςΧρήστος Ι.Δρούγκας - Ναύπλιονnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5919682804927773599.post-17391164182183410742013-07-04T14:40:28.443+03:002013-07-04T14:40:28.443+03:00Πρώτη φορά σε βλέπω τόσο αγανακτισμένο Θοδωρή. Όμω...Πρώτη φορά σε βλέπω τόσο αγανακτισμένο Θοδωρή. Όμως η αλήθεια λάμπει από μόνη της. Δεν χρειάζεται επεξηγήσεις.Ο Συλλέκτηςhttps://www.blogger.com/profile/17464886119523481344noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5919682804927773599.post-92210423255209784862013-07-04T12:20:38.268+03:002013-07-04T12:20:38.268+03:00Γειά σου Κυριάκο και να είσαι καλά για το σχόλιο.
...Γειά σου Κυριάκο και να είσαι καλά για το σχόλιο.<br />Έτσι είναι τα πράγματα όπως και εσύ τα επισημάνεις. Δυστυχώς έχουμε την τάση να μην κάνουμε σχεδόν ποτέ την αυτοκριτική μας αλλά πρωτίστως να φταίει κάποιος άλλος. <br />Γράφοντας αυτή την ανάρτηση ξέρω ότι θα ακουστούν και μερικά σχόλια που θα κατηγορίσουν την τουρκική τακτική. Γι'αυτό εξάλλου έκανα την αναφορά στον ηθικό αυτούργό του ζητήματος, τους δικούς μας εκπροσώπους δηλαδή, καθώς επίσης πριν κοιτάξουμε το επίπεδο Παιδείας και αντίληψης του διπλανού, ας φροντίσουμε πρώτα για το επίπεδο το δικό μας. Αν γίνει πρώτα αυτό, τα υπόλοιπα θα είναι παιχνιδάκι.<br />Σε ευχαριστώ πολύ που εστίασες σε αυτή την παρατήρησή μου και θα χαρώ να διαβάζω συχνότερα σχόλια σου.<br />ΘοδωρήςΤΙ ΧΑΜΠΕΡΙΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΟΛΗ;https://www.blogger.com/profile/06699887715367242268noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5919682804927773599.post-69147774066743564892013-07-04T11:25:42.723+03:002013-07-04T11:25:42.723+03:00Χρήστο μου γειά σου και ευχαριστώ για το σχόλιο.
Σ...Χρήστο μου γειά σου και ευχαριστώ για το σχόλιο.<br />Συμφωνώ μαζί σου και θεωρώ πως ούτε και εγώ θα βρεθώ ξανά στο μουσείο αν και πήρα τα συμπεράσματα και τις εμπειρίες που έπρεπε να πάρω.<br />Αυτό που έγραψα για το μίσος του έθνους των Βυζαντινών κατά τον Ελλήνων, το έγραψα φυσικά ειρωνικά και με διάθεση σάτιρας για τους δικούς μας ιστορικούς, διανοούμενους και ιστορικούς που διαδίδουν (συνήθως με σκοπιμότητες) τις αντιλήψεις αυτές. Ίσως αλλάξω το κείμενο για να μην δίνεται λάθος εντύπωση. Η ανάρτηση μου πάντως είναι γεμάτη από δόση ειρωνίας για τις αντιλήψεις και τον τρόπο που εκθέτονται οι αρχαιολογικοί θυσαυροί του μουσείου.<br />Να είσαι καλά και πολλούς χαιρετισμούς από 'μένα.<br />ΘοδωρήςΤΙ ΧΑΜΠΕΡΙΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΟΛΗ;https://www.blogger.com/profile/06699887715367242268noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5919682804927773599.post-48148287182281793452013-07-04T10:52:07.661+03:002013-07-04T10:52:07.661+03:00Θοδωρή μου, θαυμάσιο το "οδοιπορικό" σο... Θοδωρή μου, θαυμάσιο το "οδοιπορικό" σου ανάμεσα σέ διαφόρους περιόδους<br />της ιστορίας και του πολιτισμού μέσα σε μερικές εκατοντάδες τ.μ. γής !!<br /> Πράγματι είναι εκνευριστική η έλλειψη ενημέρωσης γιά την ακριβή προέλευση<br />και τόυ τί είδους πολιτισμού είναι παράγωγα τα εκτιθέμενα αντικείμενα. Πήγα<br />μία φορά και - παρά τα 35 ταξίδια μου στην Πόλη - δέν ξαναπήγα. Ενα αξιόλογο<br />αντικείμενο που εκτίθεται είναι ο άμβων του Ναού της του Θεού Σοφίας Θεσ/νίκης.<br />Είναι λαξευμένος σε μονοκόματο μάρμαρο και έχει μεγάλο βάρος. Παρ' όλα ταύτα <br />το μετέφεραν οι αθεόφοβοι....<br /> Γιά το Βυζάντιο έχω μία διαφωνία, όταν γράφεις ότι ήταν εναντίον των<br />Ελλήνων. Αυτό ισχύει γιά τούς πρώτους αιώνες της αυτοκρατορίας. Όχι εναντίον<br />των Ελλήνων το γένος, αλλά κατα τών ειδολολατρών, που, ως γνωστόν, διεκρίνοντο<br />με το όνομα " Έλληνες " ή " Εθνικοί ". Τώρα, όσοι από τούς ιστορικούς δέν<br />συμπαθούν την χριστιανική θρησκεία "πετάνε" ένα "εδιώκοντο οι Έλληνες" και<br />άντε ό μή ασχολούμενος , ιδιαίτερα, με ιστορικά θέματα να καταλάβει. Είναι<br />κάτι σάν τίς επιγραφές των εκθεμάτων που γράφουν: "από ΚΩ". Πόσοι από τούς <br />τουρίστες καταλαβαίνουν ;<br /> ΜΠΡΑΒΟ και ΠΑΛΙ ΜΠΡΑΒΟ για τό "οδοιπορικό" σου που μου έφερε ξανά μπροστά<br />μου εικόνες από το αξιόλογο [κατά τα άλλα] Μουσείο της Κων/πολης.<br /> Χαιρετισμούς από το Ναύπλιο<br /> Χ ρ ή σ τ ο ς Χρήστος Ι.Δρούγκας - Ναύπλιονnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5919682804927773599.post-26318675915315388902013-07-04T09:11:41.905+03:002013-07-04T09:11:41.905+03:00Πολύ την χάρηκα την σημερινή σου ανάρτηση Θοδωρή κ...Πολύ την χάρηκα την σημερινή σου ανάρτηση Θοδωρή και η αφήγησή σου απολαυστική.<br />Σκόπιμα δεν έχω πάει στο μουσείο αυτό έχοντας ακούσει για τον τρόπο που παρουσιάζονται τα εκθέματα που αφορούν την Ελλάδα. Γενικότερα και στο μουσείο του Τοπ Καπί οι Τούρκοι έχουν μια τάση να φαντάζονται ότι έχουν στην κατοχή τους τα πιο «βαρυσήμαντα» εκθέματα του τύπου η ράβδος του Μωυσή και άλλα πολλά που μόνο γέλιο σου προκαλούν, αλλά στο αρχαιολογικό μουσείο δεν τολμώ ακόμη τουλάχιστον να πάω γιατί με στεναχωρεί αφάνταστα να μην γίνεται αναφορά πουθενά για την Ελλάδα. <br />Έχεις απόλυτα δίκιο όταν αναφέρεις ότι το πρόβλημα δεν είναι τι κάνει το πολιτικό κατεστημένο στην Τουρκία παραμερίζοντας την επιστημονική κοινότητα της χώρας αλλά τι κάνει το επίσημο ελληνικό κράτος. Αυτό είναι μια μεγάλη και πονεμένη ιστορία Θοδωρή, για την οποία ιστορία όλοι μας φέρουμε το μερίδιο της ευθύνης μας άλλοι λιγότερο και άλλοι περισσότερο. Αν υπήρχε ελληνικό κράτος ο ελληνισμός της Πόλης δεν θα ζούσε αυτό τον ξεριζωμό που έζησε τις τελευταίες πρόσφατα δεκαετίες, μην πάμε πιο μακριά. Υπάρχουν πολιτικά όντα στην χώρα μας που αν τους πεις για λέξεις όπως απελάσεις, διωγμοί, κεφαλικούς φόρους, Σεπτεμβριανά, δεν ξέρουν τίποτε. Γιατί σε όλους αυτούς δεν υπάρχει παιδεία. Και δεν εννοώ τίτλους σπουδών αλλά στην παιδεία που κάνει τον άνθρωπο ακέραια προσωπικότητα που δεν άγεται και φέρεται σαν πλοίο ακυβέρνητο στην φουρτουνιασμένη θάλασσα.<br />Σε μια ταινία του ο Αγγελόπουλος αναφέρει ότι η Ελλάδα πεθαίνει,,,,, κάναμε τον κύκλο μας σαν λαός, αλλά αυτή η αναμονή κρατάει πολύ και κάνει πολύ θόρυβο. Ας ελπίσουμε μόνο από το θάνατο αυτό να γεννηθεί κάτι καινούργιο πιο ωραίο και πιο σταθερό, που να πατάει γερά στα διδάγματα και την κληρονομιά του παρελθόντος , τις παραδόσεις που κληρονομήσαμε από τους παππούδες και τις γιαγιάδες μας και να πορευτούμε στο μέλλον με σιγουριά. <br />Σου ζητώ συγνώμη για το μακροσκελή σχόλιο μου να είσαι καλά και να περνάς καλά στην όμορφη Πόλη. Και αν σου δοθεί η ευκαιρία αυτή την Κυριακή μπορείς να πας στην Αγιά Κυριακή στο Κοντοσκάλι Kum Kapi, θα την βρείς ανοιχτή αυτή την φορά μιας και εορτάζει ο ναός. Ήμουν εκεί το Πάσχα που μας πέρασε και ήταν πολύ συγκινητικά.<br />Κυριάκος<br />Κυριάκος Τριτοςhttps://www.blogger.com/profile/09365010379727946275noreply@blogger.com