Παρασκευή 1 Απριλίου 2011

Στα ίχνη...των ξύλινων κουταλιών

You will be redirected to the new page in

seconds
Όλα ξεκίνησαν σε ένα μάθημα χορού στην Ζυρίχη. Το μάθημα εκτός των άλλων περιλάμβανε και έναν παραδοσιακό χορό της Καππαδοκίας, ο οποίος χορεύεται, κρατώντας και χτυπώντας ξύλινα κουτάλια. Είχα υποσχεθεί στην φίλη μου Isabella οτι με την πρώτη ευκαιρία θα της βρω καινούρια κουτάλια, αφού στην Ζυρίχη ήταν σχεδόν αδύνατον να τα βρει. Ήταν και για ΄μένα ευκαιρία να πάω στην αγορά και να χάσω την αίσθηση του χρόνου περπατώντας στα στενά της Πόλης.
Ήξερα περίπου που να ψάξω αλλά αποφάσισα να ξεκινήσω την περιήγησή μου απ'το kapalı çarşı, την τεράστια σκεπαστή αγορά της Πόλης. Η αγορά αποτελείται από ένα τεράστιο σύμπλεγμα μαγαζιών και σοκακιών που κυριολεκτικά χάνεσαι.
Συμβουλεύω όσους έχουν μικρά παιδιά μαζί ή γενικά δεν θέλουν να χωριστούνε, να μην απομακρυνθούν πολύ μεταξύ τους.

Βασικά εκεί μέσα μπορείς να βρεις τα πάντα, αρκεί να έχεις όρεξη για περπάτημα, ψάξιμο και παζάρια. Έχω την εντύπωση πάντως ότι επειδή αποτελεί και σημαντικό τουριστικό αξιοθέατο, οι τιμές θα είναι λιγάκι τσιμπημένες.
Δεν με ενδιέφερε να ασχοληθώ ιδιαίτερα με τις τιμές και τα παζάρια, εξάλλου είχα μια αποστολή! Τα ξύλινα κουτάλια!
Βγήκα σε μια απ'τις πολλές εξόδους του kapalı çarşı και άρχισα να κατηφορίζω μέσα απ'τα στενά, παρατηρώντας τους απλούς, καθημερινούς ανθρώπους στα ψώνια τους.
Κόσμος πολύς στα στενά
Τα πρώτα κοκορέτσια είχαν κιόλας στηθεί!!!Μμμμμ...!!!!
Αφού μετά από προσπάθεια, κατάφερα να βγάλω το κοκορέτσι από τον νού μου, επιτάχυνα το βήμα μου και σύντομα βρέθηκα στο Eminonü και στο Mısır çarsısı, την αιγυπτιακή αγορά.
Η αιγυπτιακή αγορά αποτελείται από μία αρκετά μεγάλη στοά και περιέχει κυρίως μαγαζιά με μπαχαρικά, λουκούμια και γλυκά, αλλαντικά και τυριά και γενικά τεράστια ποικιλία σε φαγώσιμα είδη.
Τρομερή ποικιλία σε μπαχαρικά,λουκούμια και ότι άλλο ποθεί ο κάθε γευσηγνώστης!
Έκανα την βόλτα μου, δοκίμασα κάμποσα λουκούμια, παστουρμάδες και τυριά που μου πρόσφεραν οι ιδοκτήτες, προσδωκόντας να με δελεάσουν, αλλά εγώ είχα τον στόχο μου. Τα κουτάλια της Isabella.
Δύσκολο να μείνει κανείς ατάραχος στο θεσπέσιο αυτό θέαμα
Βγήκα λοιπόν από την στοά και άρχισα την αναζήτησή μου στα γύρω στενά. Εκεί βρίσκει κανείς πραγματικά τα πάντα! Ήμουν βέβαιος πως από στιγμή σε στιγμή θα έβρισκα και εγω ότι ζητούσα.
Ότι ποθεί κανείς θα το΄βρει στα στενά δρομάκια γύρω απο την στοά
Τα μαγαζιά διαδέχονταν το ένα το άλλο και τα κουτάλια πουθενά. Κάποια στιγμή σκέφτηκα να γυρίσω πίσω και να δοκιμάσω σε άλλο στενό. Τα είχα δει όλα εκτός απο τα κουτάλια μου. Κάτι όμως μέσα μου έλεγε:ακόμα λίγο, ακόμα λίγο......Τέλικα η επιμονή μου βγήκε σε καλό. Είχα βρει αυτό που έψαχνα. Ένα μαγαζί γεμάτο ξύλινα κουζινικά σκεύη. Έκανα τα παζάρια μου, διάλεξα αυτά με τον πιο καλό ήχο και του τα πήρα όλα!
Τα ξύλινα κουτάλια
Η Isabella θα ευχαριστηθεί πολύ και εμείς εκτός από το πολίτικο χασάπικο, τους καρσιλαμάδες και τα σμυρνέικα, θα απολαύσουμε και τον χορό των κουταλιών της Καππαδοκίας.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου